Аминокиселини

Бета–Аланин - сила, издръжливост, светкавично възстановяване
0

Бета–Аланин - сила, издръжливост, светкавично възстановяване

Бета-аланинът е една от неесенциалните аминокиселини, които не се набавят много лесно ако сте на нормална диета с пилешко, телешко или риба. Поради този факт вие ще си набавите по-трудно необходимата дневна доза.

Когато се усвои от тялото, бета-аланинът се превръща в карнозин, който ще ви помогне за изграждането на чиста мускулна маса, увеличаване на силата и издръжливостта. За тези които се стремят към по интензивни тренировки, този продукт ще им помогне да тренират по-здраво, когато са в залата, което ще доведе до увеличаването на мускулната маса и сила.

Освен това, за тези който се опитват да тренират с по-малки почивки между сериите, бета-аланинът ще послужи за по-бързото възстановяване между тях, което ще допринесе за цялостното изгаряне на калориите по време на тренировка.

 

izgotvqne-na-fitnes-programa

 

Как бета-аланинът работи в тялото?

Обръщайки внимание по-конкретно на това какво прави бета-аланинът в тялото, ние трябва да задълбаем повече на връзката му с карнозина. Именно чрез директният ефект на бета-аланин, карнозинът наистина оказва своето влияние, така че наистина е ключът към разбирането на тази добавка.

Карнозинът играе ролята на буфер, забавяйки изграждането на млечна киселина, причиняваща мускулна умора. Бета-аланин определя нивата на карнозина поради простата причина, че е негов прекурсор. Изследвания показват, че суплементация с бета-аланин увеличава концентрацията на карнозин, който пък намаля умората при атлети и увеличава работоспособността на мускулите.

При по интензивни тренировки нашето тяло започва да натрупва голямо количество йони на водорода, които след това ще доведат тялото до по-киселинно състояние. Увеличаването на водородните йони ще допринесе до натрупването на млечната киселина в организма, което след това ще предизвика чувство за мускулна умора.

Ако започвате да натрупвате голяма количество млечна киселина по време на тренировките си, това със сигурност ще бъде ограничаващ фактор на цялостното ти представяне с течение на времето, определено ще повлияе на резултатите.

 

beta-alanine

 

Когато карнозинът присъства в организма, той ще работи като вътреклетъчен буфер , което ще помогне за стабилизирането на pH и ще поглъща водородните йони, които се отделят по време на физически натоварвания. Колкото повече карнозин във вашия организъм, толкова по-малки нива на млечна киселина, причиняваща мускулна умора.

С добавянето на бета-аланинът, ефективно ще повишите нивата на карнозин в организма. Най-големи резултати ще имате след 12 седмична употреба. Поради факта, че карнозинът се усвоява много слабо, когато го приемете, тялото го хидролизира (разгражда го) отново в бета-аланин и хистидин. След това го синтезира обратно в първоначалната му форма. Тялото на един здрав човек има достатъчно хистидин, затова има логика да се нуждаете само от бета-аланина.

 

Комбиниране на креатин и бета-аланин

Ефективността на креатинът е добре известна. Креатинът увеличава чистата мускулна маса, повишава силата и ви дава повече енергия по време на интензивни тренировки.

Изследване разкрива, че група мъже, които комбинират креатин и бета-аланин, придобили повече чиста мускулна маса и загубили повече телесни мазнини отколкото група, ползваща само креатин. Заслужава да се отбележи, че това проучване е било извършено от специалисти, а не от неопитни билдъри. В допълнение на това изследователите отбелязват, че креатин използван с бета-аланин повишава издръжливостта и силата.

Ползи и предимства на бета-аланина

  • Повишава нивото на карнозин
  • Стимулира силата
  • Изгаря мазнините
  • Увеличава мускулното буфериране
  • Подобрява издръжливостта
  • Светкавично възстановяване

 

izgotvqne-na-fitnes-programa

 

Как да приемаме бета-аланин?

Обикновено се препоръчва зареждаща фаза с бета-аланин, като се започне с 6 грама разпределени в 3 приема през деня за около една седмица, и след това направете продължителна фаза като приемате по 3 грама на ден разпределени в 3 приема. По принцип бета-аланинът се приема приблизително 30-60 минути преди физическо натоварване.

Ако приемате бета-аланин за първи път имайте предвид, че може да усетите малко изтръпване в тялото, защото нервите ви под кожата се стимулират. Не се притеснявайте, ако се чувствате по този начин, тъй като това всъщност е добър знак, че бета-аланинът си върши работата.

Също така имайте предвид, че обикновено отнема около две седмици, за да усетите ефекта от продукта, така че ако не е веднага забележим, не се отказвайте от него твърде бързо. Също като креатина, бета-аланина в комбинация с въглехидрати по формата на напитка ускорява усвояването в мускулните клетки.

 

Ако статията ви е била полезна, моля да я споделите в социалните мрежи, за да достигне до повече хора. Благодаря ви!

  • Хранителен режим

    Когато начинът ви на хранене е съобразен с начина ви на живот, вашите цели, тренировъчния ви стаж и свободното време, с което разполагате, вие ще постигнете желаните резултати. Затова вие се нуждаете от индивидуален хранителен режим.

  • Комплексна програма

    Когато тренировъчната програма, хранителният режим и точните хранителни добавки се комбинират със следене на резултатите и оптимизиране на процеса, резултатите ще се постигнат по-лесно и ефекта ще е много по-голям.

  • Тренировъчна програма

    Повечето хора имат изоставащи мускулни групи, на които трябва да се обърне по-детайлно внимание, за да се изгради красиво и симетрично тяло, затова вие се нуждаете от специално изготвена тренировъчна програма.

  • Супер Абонамент

    Супер Абонамент включва хранителен режим, тренировъчна програма, консултация за прием на хранителни добавки, всекидневни консултации, следене на резултатите и оптимизиране на процеса в рамките на 3 месеца.