За гърди

Кофички (Dips)
0

Кофички (Dips)

Кофичките са упражнение , използвано основно за увеличаване мускулната маса на гърдите и трицепсите. Прави се на успоредка. Ако искаме да наблегнем на гърдите трябва да хванем успоредката по-широко и тялото трябва да е напред. А ако искаме да акцентираме върху трицепса трябва да хванем успоредката по-тясно.

Препоръчвам Ви да го включвате във вашата тренировъчна програма,  независимо нивото Ви на развитие. Ако сте начинаещ го правете като второ упражнение. А ако сте напреднал може да го изпълнявате в края на вашата тренировка. Основната функция на кофичките на успоредка е увеличаване на масата на гърдите и трицепсите.

При изпълнение на кофичките на успоредка, най-много се натоварват гръдните мускули и средните (вътрешните) глави на трицепсите. По-малко участие взимат  раменете.

 

Варианти на изпълнение

  • Според ширината на хвата - Ако ширината на хвата е колкото тази на раменете(по-тесен хват) то тогава акцентирате на трицепса, при широк хват, повече се натоварват гърдите.
  • Според наклона на тялото - Ако наведете тялото напред акцентирате на гърдите, когато тялото е изправено натоварвате повече трицепсите.
  • Според позицията на лактите - Ако лактите се движат плътно до тялото, то натоварвате повече трицепса. Ако лактите са навън, натоварват се повече гърдите.
  • С тежест - Когато напреднете и станете по-силни, можете да опитате и вариант на упражнението с допълнителна тежест, закачена за кръста на колан .

Техника на изпълнение

  1. Хванете се за успоредката, изпънете ръце в лактите. Това е началното Ви положение.
  2. Пуснете се максимално надолу.
  3. След това се върнете в началното Ви положение.
  • Не изпъвайте лактите до горе в изходна(начална)позиция, защото това води до големи травми
  • Старайте се да изпълнявате правилно упражнението,защото в противен случай ще натоварите друга мускулна група
  • Не се люлейте при изпълнението на упражнението
  • Движението трябва да става само в лактите и раменете

Приложение

Основната функция на кофичките на успоредка е увеличаване на масата на гърдите и трицепсите. Затова е хубаво да ги включите в тренировъчния ви сплит, независимо от нивото от това колко време сте тренирали. Ако тренирате от скоро, най-добре ги правете като второ упражнение за гърди. Ако сте по-напреднал, е най-добре да ги изпълнявате в края на тренировката си за гърди или за трицепс.

 

 

kofichki-za-gyrdi

 

Трябва да знаете, че няма универсален начин на трениране, който да даде еднакво добри резултати при различните хора. Всеки има различни генетични предпоставки, които определят развитието на тялото му. Затова вие се нуждаете индивидуална тренировъчна програма съобразена с начина Ви на живот, вашите цели, тренировъчния Ви стаж и свободното време, с което разполагате. Ние може да изготвим специално за вас тренировъчна програма. За повече информация, пишете ни на лично съобщение в контактната форма или на е-мейл info@4fitness.bg

Ако статията ви е била полезна, моля да я споделите в социалните мрежи, за да достигне до повече хора. Благодаря ви!

  • Хранителен режим

    Когато начинът ви на хранене е съобразен с начина ви на живот, вашите цели, тренировъчния ви стаж и свободното време, с което разполагате, вие ще постигнете желаните резултати. Затова вие се нуждаете от индивидуален хранителен режим.

  • Комплексна програма

    Когато тренировъчната програма, хранителният режим и точните хранителни добавки се комбинират със следене на резултатите и оптимизиране на процеса, резултатите ще се постигнат по-лесно и ефекта ще е много по-голям.

  • Тренировъчна програма

    Повечето хора имат изоставащи мускулни групи, на които трябва да се обърне по-детайлно внимание, за да се изгради красиво и симетрично тяло, затова вие се нуждаете от специално изготвена тренировъчна програма.

  • Супер Абонамент

    Супер Абонамент включва хранителен режим, тренировъчна програма, консултация за прием на хранителни добавки, всекидневни консултации, следене на резултатите и оптимизиране на процеса в рамките на 3 месеца.