За рамене

Разтваряне на ръцете встрани за средно рамо(Lateral raises)
0

Разтваряне на ръцете встрани за средно рамо(Lateral raises)

Това е едно от най-добрите упражнения за изграждане на маса в областта на раменете. Акцентира главно върху средната част на раменете. Върши чудесна работа и на начинаещи, и на напреднали. Препоръчително е да го включите в тренировката си, независимо от нивото си на развитие.

Движението представлява повдигане на ръце встрани и нагоре без сгъване в лактите. Можете да правите упражнението от стоеж (седеж) . Може да използвате дъмбели или долен скрипец. Ръцете трябва да са съвсем леко свити в лактите.

 

Вариaнти на изпълнение

  • От стоеж - това е най-популярният вариант. Средната част на рамото се натоварва малко по-силно от предната и задната. Лошото при него е, че натоварва гръбначния стълб и дава възможност да се люлее тялото.

 

 

  • От седеж - Седежът натоварва раменете по същия начин, както стоежа. Хубавото нещо на седежа е, че натоварва по-слабо гръбначния стълб и не дава възможност да се люлее тялото по време на изпълнението.

 

 

  • С дъмбели - С дъмбели може да правите разтварянето и от стоеж, и от седеж.
  • На долен скрипец - Предимството на скрипеца е, че поддържа постоянно напрежение в мускулите. Долният скрипец ви позволява да работите само с едната ръка. На скрипец удобните варианти са само от стоеж .

 

 

Техника на изпълнение

  1. Вземете тежестта, изправете се и отпуснете ръце надолу.
  2. Бавно започнете да разтваряте ръце встрани и нагоре, без да ги свивате в лактите.
  3. Когато ръцете ви станат успоредни на пода, задръжте за секунда и върнете бавно в изходно положение.

Приложение

Разтварянето на ръцете встрани служи главно за увеличаване масата на раменете. Вариантите на скрипец или само с една ръка могат да служат и за оформяне. Понеже упражнението е много ефективно, е препоръчително да го включите в тренировката си, независимо от нивото си на развитие. Обикновено се изпълнява като второ упражнение.

 

uprajnenie-za-sredno-ramo 

 

Трябва да знаете, че няма универсален начин на трениране, който да даде еднакво добри резултати при различните хора. Всеки има различни генетични предпоставки, които определят развитието на тялото му. Затова вие се нуждаете индивидуална тренировъчна програма съобразена с начина Ви на живот, вашите цели, тренировъчния Ви стаж и свободното време, с което разполагате. Ние може да изготвим специално за вас тренировъчна програма. За повече информация, пишете ни на лично съобщение в контактната форма или на е-мейл info@4fitness.bg

Ако статията ви е била полезна, моля да я споделите в социалните мрежи, за да достигне до повече хора. Благодаря ви!