Съвети

Колко наситени мазнини трябва да ядем?
0

Колко наситени мазнини трябва да ядем?

Наситените мазнини са необходима част от планът ни за хранене, все пак повечето от нас не са сигурни колко точно можем спокойно да ядем. Научете повече за правилното прием на наситени мазнини от тази статия.

Мазнините играят важна роля в основните процеси при хората, включващи формирането на клетъчната мембрана, защита / изолация на органи и съхранение, и освобождаване на енергия.

Много фитнес ентусиасти се страхуват от наситените мазнини и се стремят да ограничават значително приема им. Те избягват храни като пълномаслено мляко и млечни продукти, яйчен жълтък, масло, тлъсти меса, кокос и т.н. Въпреки, че наистина не е добра идея да се ядат много наситени мазнини, все още има място за тях в диета на всички.

Какви са наситени мастни киселини?

Мастните киселини се състоят от въглеводородни вериги, които могат или не могат да съдържат двойни връзки. Наситени мастни киселини се различават от ненаситените мастни киселини, в които всеки въглероден във веригата на мастна киселина е наситена с водородни атоми (т.е. не съществуват двойни връзки във веригата на въглеводород).

Защо дължината на веригата на мастните киселини е от значение?

Химическа класификация на наситени мастни киселини отчита колко въглерода са в въглеводородната верига, по-малко от 6 въглеродни атома обозначава късоверижни мастни киселини, 6-11 въглеродни атоми обозначава средноверижни мастни киселини, повече от 11 въглеродни атома обозначава дълговерижни мастни киселини, и повече от 22 въглеродни атома обозначава много дълго-верижни мастни киселини.

В случай на късоверижни и средноверижни мастни киселини, храносмилането води до пасивно усвояване в кръвта с помощта на чревните капиляри. Това се различава от метаболизма на дълговерижни мастни киселини, които се абсорбират от власинки в стените на червата. Поради тази причина, SCT / МСТ служат като отлични източници на енергия, поради простия си метаболизъм.

SCT са намерени предимно в млечните мазнини от крави, кози и овце. Кокосът е богат източник на МСТ, но ако търсите алтернатива можете да си купите MCT масла под формата на хранителна добавка.

Как се създават "транс" мастните киселини?

Транс мастните киселини са намерени в някои хранителни продукти, естествено, макар и в малки количества. Повечето храни със значително количество на транс-мастни киселини са резултат на процес, известен като хидрогениране. По същество, хидрогениране е химическа модификация на мастна киселина, така че "транс" двойна връзка се създава в въглеводородната верига, като тези транс двойни връзки причиняват опашката на мастна киселина, за да се поддържа линейна конфигурация и след това се държат различно нормални ненаситени мазнини, които са съставени основно от "цис" двойни връзки.

Изследванията доказват вредните ефекти при прием на твърде много транс мастна киселина в човешкото тяло. По принцип се препоръчва да се ограничи приема значително, ако не и напълно да се премахне приема на храни с високо съдържание на транс-мастни киселини. Те могат да причинят сърдечно съдови болести.

Колко наситени мазнини трябва да ядем?

Наситените мазнини са отговорни за производството на мъжки полов хормон(адроген), така че по принцип не е добра идея да се ограничи на минимум приема им. От друга страна, излишен прием на наситени мазнини може да предизвика инсулинова резистентност и други метаболитни болести. Ние не искаме нито едно от двете.

Като се има предвид, че нуждите от калории и целите на физическите лица варират от човек на човек не е предварително зададено, единодушно количество наситени мазнини, които всеки трябва да яде. Въпреки това, активните лица трябва да се стремят да получат приблизително 25% от общия им прием на мазнини под формата на наситени мазнини. Като пример, ако сте приемате 80гр. мазнини на ден, приблизително 20гр. трябва да бъдат наситени мазнини.

Ако статията ви е била полезна, моля да я споделите в социалните мрежи, за да достигне до повече хора. Благодаря ви!

  • Хранителен режим

    Когато начинът ви на хранене е съобразен с начина ви на живот, вашите цели, тренировъчния ви стаж и свободното време, с което разполагате, вие ще постигнете желаните резултати. Затова вие се нуждаете от индивидуален хранителен режим.

  • Комплексна програма

    Когато тренировъчната програма, хранителният режим и точните хранителни добавки се комбинират със следене на резултатите и оптимизиране на процеса, резултатите ще се постигнат по-лесно и ефекта ще е много по-голям.

  • Тренировъчна програма

    Повечето хора имат изоставащи мускулни групи, на които трябва да се обърне по-детайлно внимание, за да се изгради красиво и симетрично тяло, затова вие се нуждаете от специално изготвена тренировъчна програма.

  • Супер Абонамент

    Супер Абонамент включва хранителен режим, тренировъчна програма, консултация за прием на хранителни добавки, всекидневни консултации, следене на резултатите и оптимизиране на процеса в рамките на 3 месеца.